کفش

دسته بندی کفش ها و کاربردهای آن ها

دسته بندی کفش ها و کاربردهای آن ها

انواع دسته بندی کفش ها و کاربردهای آن ها را بشناسید

در این قسمت قصد داریم در خصوص انواع دسته بندی کفش ها و کاربردهای آن ها و اینکه در این دسته بندی ها عمده محصولاتی که رایج هستند، مدل ترند روز کدام است و روی آن دسته محصولات که کجا و چه زمانی مورد استفاده قرار می گیرند تمرکز می کنیم.

تاریخچه ساخت کفش

انسان‌های اولیه در طول روز برای انجام کارهای روزمره خود که برای زندگی انجام می‌دادند، بایستی روی پاهای خود ساعت ها می ایستادند. به عنوان مثال مهم ترین کار آن ها به دست آوردن خوراک بود که از راه های گوناگون شکار کردن تهیه میشد و بایستی فرد در هوای سرد یا گرم و بر روی سطوح هموار و ناهموار، سخت و نرم، سنگ لاخ و گل و لای و غیره پای برهنه راه برود و طبیعتا دچار جراحات و آسیب‌هایی در ناحیه پا بشود.

این صدمات، آدمی را به فکر فرو برد که برای محافظت از پاهایش و رهایی از این دردها چاره‌ای بیندیشد و کم‌کم به این سمت سوق پیدا کردند که با استفاده از برگ‌ها و پوست‌های گیاهان و با گذشت زمان با استفاده از پوست حیواناتی که برای خوراکشان شکار می‌کردند پاپوشی برای خود درست کرده و با بستن تسمه‌ای به دور آن، اندازه آن را برای پا مناسب می‌کردند. این گونه پاپوش‌ها را می‌توان نمونه اولیه و ناقصی از کفش دانست که بشر صرفا جهت محافظت از پا برای خود تهیه کرد.

دسته بندی کفش ها و کاربردهای آن ها

دسته بندی کفش ها و کاربردهای آن ها

اولین سازندگان کفش

ولی با گذشت زمان و قوی تر شدن آدمی زاد در به روز کردن محصولاتی که از طبیعت به دست می‌آورد و رشد و ترقی در تولید ابزارها، اولین کفش‌ها را کشور مصر 3000 سال قبل از میلاد مسیح طراحی کرده و با رقم زیادی به دست مردم رسانده‌اند و پس از آن امپراتوری‌های پیش رفته آن دوران یعنی یونان و روم و ایران این محصول را گسترش دادند اما تا آن زمان کاربرد کفش صرفا جهت محافظت از پا در برابر آسیب‌های محیطی مانند دمای هوا و اشیا آسیب‌زا بود.

همچنین بخوانید  انواع کفش مجلسی زنانه

اوضاع صنعت کفش

با گذشت زمان و پیشرفت علم و تکنولوژی بشر، نحوه تصمیم‌گیری و کارایی آن‌ها نیز در تمام حوزه ها پیشبرد داشته و دسخوش تغییرات اساسی شد. مثلا کفش‌هایی که در قسمت‌های قبل راجع به آن‌ها صحبت کردیم اکثرا یک شکل و یک کاربرد داشتند، اما با جلو رفتن زمان، انسان‌ها برای تولید همین کفش هم معیارهای بسیار زیاد و متفاوتی را به کار گرفتند.

مثلا برای طراحی کفش شرایط جغرافیایی و اقلیمی یک محیط، موقعیت‌های مکانی و زمانی و شرایطی که مردم می‌تواندد یا می‌خواهند از یک کفش استفاده کنند، شرایط فرهنگی و سلایق هنری مردم آن محیط و حتی شرایط ایدئولوژیک و نگاه‌های مذهبی آن محیط را مد نظر قرار داده‌اند. مثلا صندل‌های با آمدن به مناطق سردسیر تغییر ظاهر داده و تمام پا را پوشش قرار دادند یا تحت تاثیر نگاه مذهبی مسیحیان، کفش‌های روباز به کفش‌های رو بسته تغییر شکل دادند.

دسته بندی‌ها و کاربردهای کفش های آسیا

فروشگاه کفش آسیا همواره سعی بر این داشته تا دسته‌بندی کفش‌ها را به نحوی انجام دهد که برای انواع سنین و جنسیت ها قابل استفاده باشد، و همچنین مناسب فصل های سال باشد. نهایتا بیشترین موقعیت‌های پیش‌روی افراد جهت استفاده از کفش را نیز پوشش بدهد. دسته بندی‌ کفش‌های آسیا به شرح زیر می باشد: کفش‌های راحتی، کفش اسپرت، کفش‌های کالج، کفش‌های رسمی، بوت‌ها و نیم‌بوت‌ها و صندل‌ها.

دسته بندی کفش ها و کاربردهای آن ها

دسته بندی کفش ها و کاربردهای آن ها

کفش‌های راحتی

این نوع کفش جزو پر استفاده ترین در دسته کفش محسوب می شود. به لحاظ سبک بودن و شیک بودن این مدل مورد علاقه بسیاری از عموم می باشد.

همچنین بخوانید  خرید عمده کفش زنانه

کفش های اسپرت

کفش‌های اسپرت از جنس‌های مختلفی مانند پارچه، کتان، پلاستیک، چرم و … می‌تواند طراحی و تولید شود. از بارزترین ویژگی‌های کفش‌های اسپرت راحتی آن‌هاست، سبک بودن و منعطف بودن آن‌ها جهت مناسب بودن برای فعالیت‌های ورزشی و در نهایت تنفس‌پذیر بودن آن‌هاست

کفش های کالج

زیبا، جذاب، دوست‌داشتنی، پر مخاطب و در دسترس همگان. اگر بخواهیم در مورد کالج ویژگی‌ها را کلمه‌ای ادامه دهیم می‌توان به اندازه ده‌ها کلمه دیگر هم ادامه داد. اگر بگوییم از محصولات این دسته‌بندی تقریبا می‌توان همیشه و همه جا استفاده کرد چندان گزاف نگفته‌ایم

کفش های رسمی

می‌توان گفت این دسته‌بندی با توجه به ماهیت و کاربردشان زیباترین و فاخرترین کفش‌ها را در بین انواع دسته‌بندی‌ها در خود گنجانده است. همانطور که از نام این دسته‌بندی مشخص است، محصولات این دسته‌بندی مناسب استفاده در مجالس، مهمانی‌های بزرگ و مراسم و جلسات رسمی است.

صندل

این دسته‌بندی کفش‌ها جزز قدیمی‌ترین دسته‌بندی‌هاست. محصولات این دسته با توجه به باز بودنشان مدل‌های گوناگونی را می‌تواند به خود بگیرد که البته این گوناگونی و تنوع در برای خانم‌ها بسیار بیشتر از تنوع مدلی برای آقایان است.

بوت و نیم بوت

این دسته‌بندی هم جز دسته‌های فصلی بوده که معمولا در فصول سرد سال خصوصا زمستان مورد استفاده قرار می‌گیرد. محصولات این دسته هم از جنس‌های مختلفی مانند چرم، پلاستیک و … و در مدل‌های مختلفی مانند پاشنه کوتاه و پاشنه بلند، ساق کوتاه و ساق بلند، خزدار و بدون خز و … تولید و عرضه می‌شود.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *