کفش

کفش ضد لغزش چگونه از سرخوردن شما جلوگیری می‌کنند؟

لیز خوردن روی زمین همواره یک اتفاق محتمل است و ممکن است هر آن برای شما رخ بدهد. موارد متعددی مانند خیس بودن زمین در فصول سرد، یخ زدن زمین یا مسطح بودن سطوح سرامیکی احتمال سر خوردن افراد را بیشتر می‌کند. ‌ همچنین در برخی از مشاغل لازم است که از کفش‌ ضد لغزش استفاده کنید. در این مشاغل حفظ کردن تعادل برای شما راحت‌تر خواهد بود.

کفش ضد لغزش چیست؟

کفش ضد لغزش به کفش‌هایی گفته می‌شود که ایمنی بالایی دارند. این کفش‌ها برای کاهش خطرات و تهدیدات موجود در محل کار یا محل‌های پرخطر طراحی شده‌اند. با استفاده از کفش‌های ضدلغزش می‌توانید احتمال سر خوردن و افتادن را کاهش داده و تعادل‌تان را بهتر حفظ کنید. این کفش‌ها معمولا از متریالی مانند چرم، کامپوزیت، فولاد و آلومینیوم، ساخته شده‌اند که از سر خوردن فرد جلوگیری می‌کند.

چرا باید از کفش ضد لغزش استفاده کنیم؟

چرا باید از کفش ضد لغزش استفاده کنیم؟

کفش ضد لغزش از جمله ملزومات در محل کار و محل‌های پرخطر هستند. در صورتی که شما جر کارگران یک مجموعه هستید که در یک محیط کاری با شرایط سخت کار می‌کنید؛ یا در یک محل حادثه‌خیز فعالیت دارید؛ بهتر است با استفاده از ملزومات ایمنی مانند کفش‌های ضدلغزش احتمال خطر را تا حد امکان کاهش دهید. این کفش‌ها معمولا برای کمک به حفظ تعادل بهتر، عملکرد بهتر با سرعت عمل و ایمنی بیشتر طراحی شده‌اند. با استفاده از این کفش‌ها می‌توانید احتمال بروز حادثه را به حداقل برسانید.

همچنین بخوانید  6 مدل از جذاب ترین و خوش استایل ترین کفش های رسمی مردانه

کفش‌های ضد لغزش اصولا یکی از انواع کفش‌های ایمنی هستند که برای جلوگیری از لغزش و سقوط در مکان‌های خیس طراحی شده‌اند. این کفش‌ها به خصوص در مکان‌های کاری؛ مانند کارخانه‌ها، معادن، ساختمان‌های بلند و سایر مکان‌های حادثه‌خیز استفاده می‌شوند. کفش‌های ضدلغزش به کمک متریالی مانند برخی از انواع خاص پلاستیک، کفی‌های غیرلغزنده، الیاف نرم و خنک‌کننده و غیره ایمنی و ثبات بیشتری دارند و احتمال سر خوردن آن‌ها بسیار کمتر است. برخی از این کفش‌ها همچنین از ویژگی‌هایی مانند ضدضربه بودن، ضد برش بودن و ضد حرارت بودن برخوردار هستند.

نکات مهم در طراحی کفش‌های ایمنی

کفش‌های ضدلغزش به خاطر متریال خاصی که در آن‌ها به کار رفته است و نوع طراحی که دارند؛ قابلیت ضد لغزش پیدا کرده‌اند. مهم‌ترین ویژگی‌هایی که باعث ضد لغزش بودن کفش‌ها می‌شود؛ عبارت‌اند از:

کفی کفش‌ها همواره دارای عاج‌های انعطاف‌پذیر است که در پستی و بلندی‌های زمین فرو رفته و به ثابت ماندن کفش در جای خود کمک می‌کنند.

کفی کفش‌های ضدلغزش دارای شیارهای باز است تا آب و روغن و سایر مایعات از بین این شیارها عبور کرده و از کفش تخلیه شوند. همچنین وجود این شیارها به ثابت ماندن کفش‌ها روی زمین کمک می‌کند.

درصورتی‌که کفش ساق بلندی داشته باشد و مچ پای شما را بپوشاند؛ پا ساختار ثابت‌تری به خود گرفته و امکان سر خوردن و لغزش کمتر می‌شود.

مزایای استفاده از کفش‌های ضدلغزش

در محیط‌های کاری و خطرناک همواره می‌توانید به کمک تجهیزات ایمنی و فردی کارایی کارگران را بالا برد. یکی از تجهیزات ایمنی که می‌توانید استفاده کنید؛ کفش ضد لغزش است. استفاده از این کفش‌ها برای کارگران در محیط‌های صنایع ساختمانی، معدنی، نفت و گاز، فضای باز و غیره کاربرد دارند. درادامه مزایای استفاده از کفش‌های ضدلغزش را بررسی می‌کنیم:

همچنین بخوانید  مقایسه کفش اسپورت با کفش رسمی در ارتباط با راحتی و سلامت پا

بالا بردن ایمنی کارگران

نخستین کاربرد کفش‌های ضدلغزش استفاده در محیط‌های کاری است. این کفش‌ها باعث می‌شوند که کارگران در محیط‌های کاری ایمنی بیشتری داشته باشند. احتمال سقوط و آسیب آن‌ها کاهش پیدا می‌کند. صدمات و خسارات کمتری رخ می‌دهند. کفش‌های ضدلغزش معمولا پایه‌های مقاومی دارند. این کفش‌ها باعث می‌شوند که کارگران بتوانند روی سطوح مختلف با پای ثابت‌تری و تعادل بیشتری حرکت کنند.

کاهش خستگی پا

از دیگر مزایا استفاده از کفش‌های ضدلغزش این است که باعث کاهش خستگی پا می‌شد. این کفش‌ها معمولا طراحی ویژه‌ای دارند که فشار را از روی پای افراد برداشته و میزان خستگی در طول روز را کاهش می‌دهند. همچنین استفاده از این کفش‌ها به بالا بردن سلامت پای افراد هم کمک می‌کند.

بالا بردن میزان بهره‌وری و کارایی

با کفش‌های ضدلغزش می‌توانید میزان بهره‌وری و کارایی خود را افزایش دهید. این کفش‌ها به حفظ تعادل افراد کمک کرده و باعث می‌شوند که آن‌ها ایستایی بهتری داشته باشند. به این ترتیب دیگر نیازی نیست که افراد نگران افتادن یا ایجاد مشکل باشند.

افزایش ایمنی

با پوشیدن این کفش‌ها دیگر لازم نیست نگران لغزیدن و افتادن باشید. چرا که خطرات و ریسک‌ها با پوشیدن این کفش‌ها کمتر شده و احتمال سقوط پایین می‌آید.

ویژگی‌های کفش‌های ضدلغزش

کفش‌های ضدلغزش از متریالی مانند پلاستیک ساخته شده‌اند. لاستیک مانند یک مانع در برابر لغزش عمل می‌کند. طراحی عاج‌های کفش طوری است که ایمنی آن را در برابر سطوح لغزنده افزایش می‌دهند. این عاج‌ها معمولا از اشکال هندسی تشکیل شده‌اند. وجود لبه‌های بیشتر در جهت عرض باعث می‌شود که مقاومت کفش در برابر سقوط بیشتر باشد. زیره‌های کفش باید کاملا روی زمین قرار بگیرند و ارتباط کامل با زمین داشته باشند. همچنین این کفش‌ها در کفی خود باید دارای کانال‌های بازی باشند که روغن یا آب از کفی خارج شود به‌این‌ترتیب کفش از اصطکاک کافی برای عدم لغزش برخوردار است. برای کفش‌های ایمنی ضدلغزش عاج‌هایی با ارتفاع کم طراحی می‌شود. این عاج‌ها تماس بیشتری با سطح دارند.

همچنین بخوانید  4 راهنمایی در نگهداری و تمیزکاری کفش زنانه پاشنه بلند

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *